آموزش حرفه و فن
مطالبی مفید و دانستنی هایی فراتر از کتاب های درسی
صفحات وبلاگ
آرشیو وبلاگ
نویسنده: علی خزائی - ٢۱ آذر ۱۳٩٠

خواص ویتامینها

ویتامین ها و شادابی


ابرواژه ها : ویتامینها،خواص وفواید ویتامینها ، رازهای ویتامینها ،کاربردویتامینها،ویتامین درمانی،مصرف ویتامین،مصرف کم ویتامین،مصرف متعادل ویتامین ، انواع ویتامینها،رژیم ویتامین دار،غذاهای ویتامین دار،موادحاوی ویتامین،ویتامین میوه ها ، ویتامین موجود در میوه ها

ادامه مطلب ............


خواص ویتامینها

ویتامین ها و شادابی


ابرواژه ها : ویتامینها،خواص وفواید ویتامینها ، رازهای ویتامینها ،کاربردویتامینها،ویتامین درمانی،مصرف ویتامین،مصرف کم ویتامین،مصرف متعادل ویتامین ، انواع ویتامینها،رژیم ویتامین دار،غذاهای ویتامین دار،موادحاوی ویتامین،ویتامین میوه ها ، ویتامین موجود در میوه ها


 


رژیم غذایى با غذاهاى فرآورى شده به پوست شما احساس چرب بودن و یا تغییررنگ دادن را می دهد. اما بدن هایى که از غذاهاى حاوى تمامى ویتامین هاى توصبا این ویتامین هایه شده تغذیه می کنند همیشه ظاهرى سالم تر دارند. مواد غذایى مصرفى شما، تاثیر بسزایى در کیفیت و ظاهر پوست تان دارند.رژیم غذایى با غذاهاى فرآورى شده به پوست شما احساس چرب بودن و یا تغییر رنگ دادن را می دهد. اما بدن هایى که از غذاهاى حاوى تمامى ویتامین هاى توصیه شده تغذیه می کنند همیشه ظاهرى سالم تر دارند.   





دز واقع اگر شما پوستى سالم داشته باشید، ظاهرى بهتر خواهید داشت. در ادامه با اصول اولیه در مورد ویتامین ها و سلامت پوست آشنا می شویم




ویتامین A


این ویتامین براى نگهدارى و ترمیم بافت پوست لازم است. اگر پوست شما به سرعت خشک می شود، احتمالا دچار کمبود ویتامین شده است. این ویتامین را می توانید روزانه از طریق مصرف غذاهایى مانند سیب زمینى ، هویج و سبزیجات برگ دار تامین کنید.


 




تحقیقات آکادمى پوست آمریکا نشان داده است استفاده از ویتامین A بر روى پوست، به کنترل آکنه و و کاهش چین و چروک پوست کمک می کند.

ویتامین  B






این ویتامین در مواد غذایى مانند آرد جو، برنج، تخم مرغ و موز یافت می شود. این ویتامین حاوى بیوتن (ماده شکل دهنده ناخن ها، پوست و سلول هاى مو) است و کمبود آن در رژیم غذایى، باعث ریزش مو می شود. کرم هاى موضعى و پمادهاى ساخته شده با ویتامین هاى گروه  Bمی توانند سلول ها را هیدرات کرده و درخششى خاص به  پوست بدهند. همچنین تحقیقات نشان داده که استفاده از این کرم ها خاصیت ضد التهابى نیز دارد.


ویتامین  C

مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم، سرشار از این ماده مغذى و  حیاتى هستند.





مصرف ویتامین c، به تولید کلاژن کمک مى کند. کلاژن پروتئینى است که در بافت سلولى جانوران وجود دارد. این ماده فراوان ترین پروتئین بدن محسوب می شود. پروتئین کلاژن به صورت رشته هاى کلاژن در همه انواع بافت همبند، به میزان متفاوت یافت می شود.ویتامین C، همچنین به کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک می کند.



ویتامین E





براى رفع خشکى پوست و ترمیم اثرات زخم ها و خراش ها، از این ویتامین بر روى پوست خود استفاده کنید. براى داشتن پوستى نرم و صاف، سعى کنید آجیل، زیتون و اسفناج را که سرشار از این ویتامین هستند، به رژیم غذایى خود اضافه کنید.این ویتامین نه تنها به شما برای داشتن پوستى نرم کمک می کند، بلکه باعث می شود موهایى محکم تر و با درخششى خاص را از آن خود کنید.پیشنهاد می کنیم براى از بین بردن اثرات زخم هاى قدیمى، از مالیدن روغن هاى حاوى ویتامین E بر روى آنها دریغ نکنید.


ویتامین K





ویتامین K می تواند بهترین راه حل براى بهبود جوش هاى تیره  و کبودى بدن باشد. براى محو کردن تیرگى ها و چین و چروک های پوست به دنبال کرم هاى حاوى این ویتامین باشید.

بهترین راه براى تامین ویتامین K، استفاده موضعى پماد یا کرم هاى حاوى این ویتامین است.


منبع : http://limotorsh.parsiblog.comلوگو


 

علی خزائی
دبیر حرفه و فن مدرسه راهنمایی ابوریحان بیرونی - سرگروه حرفه و فن و عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات مقطع راهنمایی شهرستان اسدآباد
نویسندگان وبلاگ:
کدهای اضافی کاربر :


تماس با ما

.

.

.

.

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران